Daily Dose of Beauty, czyli polski Facebook dla blogerów

4 tysiące blogerów, 35 tysięcy użytkowników i ponad 250 tysięcy odsłon miesięcznie – to statystyki nowej platformy zrzeszającej polskich autorów blogów. Autorem portalu Daily Dose of Beauty jest Bartek Sibiga, narciarski mistrz Polski w kategorii freestyle. Teraz sportowiec chce wyjść z projektem w świat!

Daily Dose of Beauty jest działającą od ledwie pół roku platformą, zbierającą czołowe blogi lifestyle’owe w jednym miejscu. Już dziś eksperci opisują portal jako polski Facebook dla blogerów. Popularność strony potwierdzają cyfry – w ciągu ostatnich 5 miesięcy ilość odwiedzin wzrosła o 300%!

Jeśli takie tempo utrzyma się, do końca 2016 roku strona może dojść do poziomu 2-3 milionów wyświetleń miesięcznie – twierdzi Bartek Sibiga, pomysłodawca strony.

Autorem sukcesu polskiego startupu jest Bartek Sibiga, student informatyki oraz jeden z czołowych narciarzy, będący mistrzem Polski we freeskiingu. Nagła kontuzja uniemożliwiła jednak dalsze starty i rywalizację na stokach i rampach.

Projekt odzwierciedla zmiany na rynku komunikacji – z portali społecznościowych w Polsce korzysta ponad 10 mln Polaków dziennie. Blogosfera i You Tube są dziś bardzo dynamicznie rozwijającymi się formami komunikacji i stanowią przyszłość branży marketingowej w wielu sektorach.

Sibiga stoi zarówno za pomysłem, jak i stroną techniczną projektu. W ramach strategii rozwoju platformy Sibiga zaangażował do projektu 18 najbardziej aktywnych i obiecujących blogerów, którzy stali się ambasadorami DDOB. Grupa ta osiąga nawet do 300 komentarzy pod postami, co jest parokrotnie więcej niż polskie top blogerki, wyceniane na miliony złotych, takie jak Maffashion czy Jessica Mercedes.

Ciekawostką jest sposób tworzenia treści platformy, gdzie użytkownicy decydują jakie treści znajdą się na portalu i co pojawi się na stronie głównej (poprzez „docenienie” wpisów innych – odpowiednik like-a na Facebook). Jednocześnie, od grudnia 2015, DDOB uruchomiło kanał na YouTube, w którym treści tworzą najbardziej znane polskie YouTuberki.

Sukces portalu Daily Dose of Beauty, potwierdzają dane liczbowe: 35.000 stałych użytkowników, 4 tysiące blogerów i ponad 2 miliony odsłon treści wszystkich blogów miesięcznie. Stąd zainteresowanie platformą inwestorów.

– Niedawno podpisaliśmy pierwsze umowy inwestycyjne z aniołem biznesu, otrzymując wsparcie finansowe i know-how. To pozwoli na realizację strategii poszerzenia naszej działalności i wyjścia serwisu za granicę – do USA i Wilekiej Brytanii – podkreśla autor projektu.

Blogowy hub DDOB, skierowany jest zarówno do twórców jak i czytelników blogów. Użytkownicy DDOB mogą dzielić się swoimi sposobami na upiększanie szarości dnia codziennego. W jaki sposób? Portal ma w zamiarze umożliwiać blogerom prezentowanie własnej treści, niezależnie od jego treści i formy, pozwalając przy tym na wypromowanie swojego bloga. Dziś autorzy blogów skupieni wokół Daily Dose of Beauty to głównie pokolenie millenialsów, tworzących kulturę przeżywania i doświadczania świata na własną rękę.

Nie chcemy w żaden sposób ograniczać blogerów, bowiem tylko blogi prowadzone z pasją mają szansę odnieść sukces. Staramy się jednak, żeby blogerki modowe nie ograniczały swoich wpisów do zdjęć, a każdy post wzbogacały również interesującą treścią – zaznacza Sibiga.

Dodaj komentarz

Przejdź do paska narzędzi