Działania w obszarze User Experience, jak i prace optymalizacyjne w celu skutecznego pozycjonowania stron internetowych koncentrują się częściowo na tym samym – mają dostarczyć użytkownikowi pomocnych treści. Cele obu tych obszarów działania są wobec tego tożsame. Ponadto UX oraz SEO bardzo dobrze się wzajemnie uzupełniają. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach naprowadza odbiorcę na wartościowy content, natomiast strategie z zakresu User Experience mogą zachęcić do konkretnego działania i wpłynąć na konwersję.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych oraz budowanie pozytywnych odczuć użytkowników łączy wiele działań zbieżnych. Zagwarantowanie przejrzystego wyglądu, zapewnienie prostej komunikacji czy wprowadzanie użytecznego contentu to tylko niektóre elementy istotne zarówno z punktu planowania User Experience, jak i SEO. Warto mieć na względzie oczekiwania odbiorcy przy projektowaniu oraz optymalizacji strony www. Zmiany zachodzące w Internecie, a konkretnie w działaniu wyszukiwarki Google, stawiają w centrum właśnie użytkownika – jeśli uzna on daną stronę za wartościową, to prawdopodobnie tak samo będą ją postrzegały algorytmy Google, co może przełożyć się na wyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.