Witryna "mobile friendly", czyli dosłownie przyjazna mobilnie, przede wszystkim zapewnia wygodę, ponieważ użytkownicy mają najczęściej pod ręką właśnie telefon. Jeśli więc szerokość strony będzie za duża, czcionka za mała albo możliwość zakupu przez telefon zablokowana, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik opuści taką witrynę i skorzysta z innej, dopasowanej do jego potrzeb. Ponadto zadbanie o stronę "mobile friendly" sprawia, że firma uchodzi za nowocześniejszą w odczuciach odbiorców, co korzystnie wpływa na User Experience (UX) i pozycjonowanie strony.

Warto mieć na uwadze, że witryna dostosowana do urządzeń mobilnych jest przychylniej traktowana przez Google (jeśli użytkownicy wyszukiwarki uważają takie strony za lepsze, to Google także). W kwietniu 2015 roku wszedł algorytm mobilny (Mobilegeddon), który w mobilnych wynikach wyszukiwania wspiera witryny dostosowane do urządzeń takich jak smartfony, co pośrednio wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.


Kilka tricków mobile friendly

W pierwszym kroku warto sprawdzić czy witryna jest dopasowana do poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Można w tym celu skorzystać z darmowego narzędzia Google. W wyniku testu pojawiają się podpowiedzi, co zrobić, aby lepiej dopasować witrynę pod kątem mobilnej obsługi, a tym samym zwiększyć potencjał skutecznego pozycjonowania witryny internetowej. Ponadto można zastosować kilka tricków, jak:

zmniejszenie liczby elementów na stronie,
przygotowanie prostego menu,
skrócenie czasu ładowania się witryny,
zastosowanie scrollowania na stronie,
usunięcie wyskakujących okienek pop-up,
wyraźne oznaczenie kontaktu.

Wygodnym rozwiązaniem jest zaprojektowanie strony już na początku działalności w wersji mobilnej lub responsywnej, tzw. RWD (Responsive Web Design) . Ten format zapewnia przystosowanie treści do różnych ekranów.